W celu uzyskania informacji o zasadach udzielania patronatu
Polskiego Towarzystwa Psychologicznego wydarzeniom i konferencjim,
prosimy o kontakt mailowy z Biurem Zarządu Głównego PTP: ptp@psych.org.pl
PATRONATY POLSKIEGO TOWARZYSTWA PSYCHOLOGICZNEGO
ZASADY PRZYZNAWANIA PATRONATÓW PRZEZ PTP
Patronat Polskiego Towarzystwa Psychologicznego jest wyróżnieniem przyznawanym inicjatywom, które sprzyjają budowaniu wśród psychologów oraz w społeczeństwie przekonania że:
- psychologia jest nauką empiryczną, opartą na dowodach naukowych,
- psycholog jest określonym zawodem o rozpoznawalnych kompetencjach,
- psycholog to osoba z pełnym wykształceniem kierunkowym, wykonująca określone czynności zawodowe w określony sposób, w oparciu o kodeks etyczny psychologa,
- dzięki nieustannemu rozwojowi psychologii jako nauki i dzięki dążeniu Towarzystwa do właściwego budowania etosu zawodu psychologa, każdy potrzebujący ma szansę na bezpieczne, zgodne z najnowszą wiedzą naukową, usługi psychologiczne o udowodnionej skuteczności, pomocne w zachowaniu i przywracaniu zdrowia psychicznego oraz rozwoju osobistym.
Decyzja o przyznaniu Patronatu jest uprawnieniem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Dlaczego warto starać się o Patronat Polskiego Towarzystwa Psychologicznego?
Patronat Polskiego Towarzystwa Psychologicznego jest wyróżnieniem dla podejmowanych inicjatyw w Polsce, które promują rzetelną wiedzę o psychologii popartą poprawnie prowadzonymi badaniami naukowymi i opartą na najlepszej praktyce psychologicznej w różnych obszarach życia. Informacja o inicjatywach, nad którymi patronat objęło Polskie Towarzystwo Psychologiczne, jest zamieszczana na stronie internetowej Towarzystwa, a do organizatorów kierowany jest specjalne okolicznościowe pismo.
Jak starać się o Patronat Polskiego Towarzystwa Psychologicznego?
O Patronat Polskiego Towarzystwa Psychologicznego mogą wystąpić organizacje, rady naukowe konferencji lub instytucje. Patronaty przyznawane są po spełnieniu warunków określonych w zasadach przyznawania patronatów.
- Polskie Towarzystwo Psychologiczne obejmuje Patronat nad przedsięwzięciami promującymi psychologię jako naukę oparta na dowodach naukowych
- Polskie Towarzystwo Psychologiczne obejmuje Patronat nad przedsięwzięciami całkowicie przygotowanymi do realizacji, posiadającymi doprecyzowane wszystkie elementy niezbędne do ich urzeczywistnienia.
- Polskie Towarzystwo Psychologiczne nie obejmuje Patronatu nad statutową działalnością instytucji, stowarzyszeń, fundacji, związków i organizacji. Polskie Towarzystwo Psychologiczne nie obejmuje również Patronatem zbiórek pieniężnych.
- Polskie Towarzystwo Psychologiczne nie obejmuje Patronatu nad przedsięwzięciami o charakterze stałym. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych patronat może dotyczyć pojedynczej edycji danego przedsięwzięcia.
- Polskie Towarzystwo Psychologiczne nie obejmuje Patronatu nad przedsięwzięciami o charakterze komercyjnym lub marketingowym.
- Polskie Towarzystwo Psychologiczne może objąć Patronat nad filmami lub książkami o treściach zgodnych z najnowszą wiedzą z dziedziny psychologii, zgodną z kodeksem etyki psychologa, po ich wcześniejszym zaprezentowaniu przez wnioskodawcę Zarządowi Głównemu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
- Objęcie Patronatu nad przedsięwzięciem nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego lub organizacyjnego przez ZG PTP.
- W przypadku realizacji przedsięwzięć, w których uczestnictwo jest związane z opłatą, PTP oczekuje, ze organizatorzy umożliwią członkom PTP wzięcie udziału w przedsięwzięciu ze zniżką w ramach możliwości organizatora
- Osoby i instytucje ubiegające się o Patronat składają pisemny wniosek na adres: ZG PTP, ul. Stawki 5/7 00-183 Warszawa lub w formie elektronicznej na adres: ptp@psych.org.pl 60 dni przed wydarzeniem.
- Wnioski o Patronat są rozpatrywane przez Zarząd Główny PTP
- Wniosek powinien zawierać:
- informacje na temat wnioskodawcy wraz z adresem, telefonem, adresem e-mail, adresem strony internetowej;
- szczegółowy opis (data, miejsce i czas trwania) i program przedsięwzięcia;
- informacje o źródłach finansowania przedsięwzięcia i sponsorach;
- przygotowany do druku tekst publikacji w przypadku książek, film w końcowej fazie produkcji, listę referentów w przypadku konferencji naukowych;
- Informacje o zasięgu wydarzenia (międzynarodowy/ogólnopolski/regionalny)
- komunikat prasowy dotyczący wydarzenia wraz z elementami graficznymi do zamieszczenia na stronie internetowej
- przewidywaną liczbę uczestników
- informacje o patronatach medialnych, partnerach przedsięwzięcia oraz formach jego propagowania w mediach;
- informacje o innych instytucjach i osobach, których nazwy (nazwiska) lub logo będą promowane w związku z przedsięwzięciem;
- informacji o zniżce dla członków PTP, którzy chcą wziąć udział w przedsięwzięciu (jeśli to dotyczy wnioskowanej inicjatywy)
- W przypadku, gdy o Patronat Polskiego Towarzystwa Psychologicznego ubiega się komitet organizacyjny konferencji, instytucja, z wnioskiem występuje wyłącznie członek komitetu organizacyjnego lub osoba kierująca instytucją, stowarzyszeniem, fundacją, organizacją, szkołą, szkołą wyższą itp.
- O decyzji w sprawie Patronatu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego wnioskodawca zawiadamiany jest drogą pisemną lub mailową.
- Wnioskodawca, który otrzymał decyzję o udzieleniu Patronatu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, podaje informację o patronacie we wszystkich drukach i materiałach oraz na stronach www związanych z wydarzeniem; na stronach internetowych umieszcza link do www.ptp.org.pl, w postaci aktywnego logotypu serwisu.